Údělem mnoha lidí, kteří si kdy pořídili svou vlastní nebo třeba i firemní internetovou stránku, byl, je a určitě i bude problém s nízkou návštěvností. A někdy dokonce i s návštěvností nulovou. I kdyby tito byli pevně přesvědčeni, že je jejich dílo dokonalé, mají smůlu.
A takoví pak čekají a čekají, až se vše v dobré obrátí, ovšem takový pozitivní obrat se nekoná. Jejich stránka znovu a znovu nepřitahuje ničí zájem, je opuštěná pomalu jako známý kůl v plotě.
A zatímco laický majitel netuší, kde je zakopaný pes, zkušení lidé vědí. Vědí, že dotyčné stránce jednoduše chybí jedna velice důležitá věc. A sice její optimalizace.
A co že to ona seo optimalizace Seolight je? Pokud pokládáte tuto otázku, je zřejmé, že to nevíte. A že jste tudíž rovněž potenciálně ohroženi, pokud se už tedy s tímto problémem nepotýkáte. A proto si tento pojem poněkud přibližme.
O tom, je-li internetová stránka sledována nebo ne, rozhodují především internetové vyhledavače. Zadá-li v nich kterýkoliv z uživatelů nějaké klíčové slovo, naleznou pro něj často i více než značné množství odkazů, kde se toto vyskytuje, a seřadí je podle daných kritérií. Takže se odkaz na některé stránky dostane na přední pozice, kam zabrousí takový hledající uživatel nejspíše, zatímco odkazy na ostatní stránky jsou v onom seznamu až kdesi dále až daleko, kam někdo zavítá spíše jenom výjimečně a náhodou. Ty první zmíněné stránky tak mají sledovanost jistou, zatímco ty ostatní ne. A jedinou nadějí těch vzadu je probojovat se na přední pozice.
Což je právě úlohou optimalizace. Dostat je na první nebo alespoň jedno z prvních míst.
Dosahuje se toho:
- kontrolou webu a odstraněním jeho případných nedostatků,
- správnou volbou klíčových slov,
- vytvářením zpětných odkazů, přivádějících sem návštěvníky z jiných stránek.
- dodáváním zajímavých textů
- a reklamou.
Kdo si nechá svou stránku optimalizovat, má vyhráno. A kdo ne, má pro změnu tu větší a tu menší smůlu.
Ke komu chcete patřit vy?