Ne každý z lidí, kteří se třeba i dnes a denně pohybují na internetu, je uspokojen pouze tím, že si prohlíží cizí internetové stránky. Je mezi námi i dost těch, kteří chtějí nebo přímo potřebují mít stránky vlastní. A to klidně i k docela rozmanitým účelům. A protože je internet tím, čím je, může si podobný sen splnit kdokoliv z nás. Každý si může nějaké ty internetové stránky založit, a není na tom ani nic složitého, ani cenově nebo nějak jinak nedostupného.
Člověk si prostě založí takové stránky, jaké chce mít. Založí je, uloží si na ně to, co by tam chtěl mít uložené, a pak samozřejmě čeká, jak na to onen nekonečný virtuální svět zareaguje. Ale čeho se dočká? Pochopitelně často ničeho. I když si dá na svém výtvoru hodně záležet, je jen málo pravděpodobné, že by si ho někdo všiml. A pokud už si snad někdo něčeho takového všimne, pak nejspíše jen autorovi blízcí lidé, které na to tento sám upozorní. Což pochopitelně není žádné umění nebo terno.
Bylo by samozřejmě žádoucí, aby si takových stránek všimli i další, cizí lidé. Aby o ně byl zájem mezi skutečně širokou internetovou veřejností. Jenže to se obvykle neděje. A když je zájem, vysvětlí takovým majitelům neúspěšných internetových stránek nejen SEO expert, v čem je takový problém.
A v čem? Přece v tom, že podobné amatérské internetové stránky obvykle neoplývají přílišnými kvalitami, zato mívají i dost chyb. A kvůli tomu se nedostávají do čela žebříčků toho, co nabízejí internetové vyhledávače po něčem pátrající veřejnosti.
A co s tím? Rezignovat na pokusy uspět na internetu?
Pochopitelně ne. Něco takového není nezbytné, pokud je naděje, že dokáže SEO specialista takové internetové stránky optimalizovat pro internetové vyhledávače. Díky takové optimalizaci se totiž odstraní zásadní nedostatky a internetová prezentace se tak stane pro vyhledávače zajímavější. A když ji tyto posunou dostatečně vpřed, návštěvnost přijde sama. A s ní i žádoucí efekt.